Måndag 29/1

...PAPPA!  KOM HEM, FÖR VI LÄNGTAR EFTER DEJ!...

Jag är såååååå förkyld och hostig, jobbigt!
Imorse fick vi skjutsa Måns till skolan för Nils är i Göteborg och jobbar...så in med ungarna i bilen med  pyjamas och mamman i leggins och Goozejacka, mössa och jympadojjor.
Måns sa att jag kunde säja (OM ngn frågade) att jag var ute och power-joggat...sådär 8 på morgonen!
Men Herregud, lilla Måns, Lill-Babs skjutsade oxå sina barn i pyjamas och morgonrock har jag läst ngnstans.

Sen åkte vi hem för att äta frulle, klä på sig och ta det lite lugnt fram till 10-tiden då Kalle och Ingrid lämnades på deras dagis.
Jag åkte till stan för att jobba på Factory, fixade lite skylt-arrangemang.
Hämtade barn, Ingrid på dagis, Kalle hos en kompis och Måns på skolan.
Hem, vi åt falukorv och makaroner.
Barnen fick glass och titta på en film, lite mys måste de få när vi är ensamna hemma.
Ikväll har jag sytt, kollat på TV, pratat i telefon och suttit framför datan.
Ska snart krypa ner i sängen, och trängas mellan mina 3 barn!


Kommentarer
Cissi

Hej! vet inte om erfarenheter från mitt liv lugnar ngn annan men jag kan avslöja att personalen på såväl skola som dagis nästan bara ser mig i träningskläder.(Tränar e avlämpning av kids). Jjag är definitivt inte ensam om denna mundering. Smink är inte att tala om. Inte ens när jag jobbade lämnade jag barnen sminkad. Sminket fanns i handväskan och kletades bara på i händelse av viktigt kundmöte eller löneförhandling.
Du var säkert urtjusig desutom.
Lill-babs - släng dig i väggen!

2007-01-31 @ 21:22:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0