Måndag 22/1

.....Så kom då äntligen Snön till oss!
Kalle sprang runt i huset på morgonen och skrek av glädje och Ingrid tittade ut med stora ögon.
Det e faktiskt första gången hon upplever snön på riktigt.
Förra varga-vintern var vi ju borta Jan-Feb, sen när vi kom hem var hon ju trots allt bara 8 månader och då var det väl mest slask om jag inte minns fel.

Jag och Matilda åkte till stan efter lämnat barnen vid 10-tiden.
Jag hade bokat ansiktsbehandling OCH pedikyr på Gilda-skolan, vilket är helt underbart.
Det enda negativa med G-skolan är att man ligger i en sal med en massa andra, men det duger åt mej och är RÄTT så mkt billigare än vanliga skönhetssalonger.
Efter min 2 1/2 tim behandling hämtade jag upp ANNA, kära svägerska vid tåg-stationen.
Vi åkte och hämtade barnen och åkte hem och lagade Spagetti och köttfärsås.
Kalle och Måns var ute i snön och åkte snow-racer och tycker det e HIMLENS kul med snö!

Nu har det börjat......kärleksbestyren.
Idag hittade jag ännu ett ihopknycklat kärleksbrev till Måns från ngn tjej i klassen.
Det stod:  JAG ÄR KÄR IDEJ, MÅNS!
Måns  som typ HATAR tjejer har börjat mogna i rollen.....han såg ändå rätt nöjd ut när jag frågade honom var det var för brev?
Hans kompis i 1:an hade hjälpt han att läsa brevet, så han visste redan var det stod och han verkade ändå ta detta med glädje och lite stolthet.....lille gubben.

Ikväll har vi ätit marängswiss (anna beställde) och tittade på Guldbagge-galan.
Pratat och haft det nice, imorgon ska Anna o jag till Köpenhamn!!!!

Min Man kan nästan allting!
Han är nästan som "Lotta på Bråkmakargatan", som oxå "kan allting".
Igår när vår tvätt-maskin var sönder och jag kände att: -inte detta nu oxå!
Så VIPS sitter han o mekar o mekar och fixar o trixar och VIPS är den lagad och låter inte alls sådär konstigt som den t.om gjorde INNAN den gick sönder.
Och bilarna lagar han och mkt annat, han är så duktig Nils!


Kommentarer
Malin

Hur vet män hur man lagar en tvättmaskin helt otroligt, är det något dom föds med. Skönt att den fungerar igen. Ha det så nice i Copenhagen...

2007-01-23 @ 10:45:47
johanna

jo, men det är såhär att han kan lite av mkt...
och han tycker det e kul.
Han vill heller inte lägga ut pengar på hantverkare.
Allt som han lagar säjer han efteråt:
-detta sparade vi 1000 eller 2000 kr på.
Visst, jättebra!
Han är duktig och för det mesta klarar han det oxå!

2007-01-23 @ 22:29:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0