Fredag 26/1

Ännu en skön sov-morgon eller iallafall en "hemma"-morgon innan jag lämnade barnen kl.11.
Jag hann boka lite modeller till Nils chef för ett jobb för Prucorator.
In till stan för att jobba på Factory.
Jag Älskar Fredagar i stan, då känns det verkligen att Malmö lever...alla är glada, lite stressade inför helgen, antingen för att njuta med god mat, vin och familj eller för helgens härliga ute-gång och förväntningar.
Alla är shopping-sugna och kanske tagit en "after-work" så de känns extra lyckliga :)
Härligt! Mkt folk och fart och fläkt, det gillar jag.
När jag var "mamma"-ledig kunde jag nästan åka in på fredagar bara för att få känna av lite av den där "fredags-yran" och härliga stämningen, luncha på ngn flashigt lunch-ställe och kolla människor.
Jag Älskar Malmö och skulle inte stå UT av att bara häcka i Vellinge......

På factory var det fullt ös....odd molly har inte kommit in än men VI lääängtar.
Det kommer kanske in 5-10 pers varje och frågar när Oddan kommer, nu börjar det nästan bli lite trist.
Åt en scones på Espresso house till lunch och var så hungrig när jag kom hem att jag nog smällde i mej 6 stycken tacos som vi ätit ikväll.
Nils hämtade barnen och de var utfodrade, duschade, nagelklippta och färdiga tills jag kom hem, så duktigt av honom.
Jag lagade iallafall tacos som vi åt framför TV:n.
Ingrid somnade men pojkarna njöt att vi satt tillsammans framför brasan och kollade "så ska det låta", vårt "favvo"-program.
GUD! vad tvillingarna som sjöng på det ena laget var bra, Nils och jag bara diggade.
Har även lånat "Sju miljonärer"  svensk film (med Susanne Reuter, Loa Falkman, Reine B m.fl) av Sara som vi ska kolla.
Vi ÄLSKAR fredagar i den här familjen!


Kommentarer
jkpg gänget

johanna johanna vilken krut mamma ..

hälsningar / morbror lars och barn ..

2007-01-27 @ 00:04:04
Anonym

Jag langtar tills ni kommer! har kollat upp en mysig restaurang vid mig som vi kan ga till pa lordag kvall. Bra va?

2007-01-27 @ 16:46:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0