70-ÅRSPARTY I KALMAR! 12-14 JANUARI

I Fredags åkte vi till Kalmar för att fira Ingemar (Nils pappa) som fyllde 70 år.
Vi bodde på Hotel Witt i Kalmar, vilket var väldigt lyxigt.
På fredagkväll efter snabb-besök hos Nils föräldrar åkte vi in till Hotellet.
Karin och Olaf som kommit från Hamburg kom och skålade lite och vi satt och snackade en stund.

Lördagmorgon var vi hos frissan (salong Mouche). 
Måns som tjatat om att få klippa sig, blev klippt....mamma nästan grät, det blev kort!
Nils klippte sig oxå och jag själv fick håret uppsatt.
Var sen på hotellet och barnen sprang runt och lekte, åkte hiss både 1 och 100 ggr....

Klockan 18.30 började festen.
Det var en HEJDUNDRANDE FEST som varade ända till klockan 2!
Alla var glada och fina. 
Nils var toast-master, han var en utomordentligt bra, proffsig och rolig sådan (tyckte jag).
Han höll även ett utav kvällens roligaste tal men det var även många andra fina tal.
Maten var super-god!
Barnen (10st) satt vi dett eget bord men de skötte sig oxå, tycker jag.
De sprang runt och lekte, kollade film och dansade. 
Kalle e jätteduktig på att dansa, så det var nog mest han jag dansade med, förrutom min man. 
Mina barn var uppe till klockan 02.30 men då bad dem om att gå och lägga sig, stackars barn!....
Som sagt en super-duper jättefin, rolig, glädjesprutande och dansant fest!
Vi hade JÄTTE-roligt!!!!!!!!!!!!
TACK!  Ingemar och Birgitta!

Söndag morgon sov barnen till 9.30, men man var ju RÄTT seg ändå....
Hotell-frukost och sen åkte vi hem till Nils föräldrar tillsammans med Nils syster och familj och Nils goa kusiner med respektive.
Åt och fikade och pratade.
Åkte sen hem till Skåne vid 17-tiden, då var det värsta stormen och ett träd hade precis fallit över vägen 10 mil från Kalmar.
Så det var lite läskigt!
Men hem kom vi och trötta var vi men en jätterolig helg hade vi haft!!!!


Kommentarer
Malin

Fina barn, fin mor, fin far. Härligt med hotell. Kul att det blev en sådan lyckad fest. Tänkte på er hela helgen. Stor kram

2007-01-15 @ 20:27:57
johanna

TACK! så jättemkt!
Ja, festen var jättelyckad.
tack för omtanken och för beröm, det e alltid kul att höra!

2007-01-15 @ 22:24:32
URL: http://www.babydream


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0