Sondag 18/2

Sa kom vi anda till LONDON!
Vi bor hos Sigrid (min syster).
Resan gick bra och Ingrid skotte sig.
Men....natten innan vaknade jag av OTROLIGA smartor!
Jag var pa vardcentralen dagen innan, for jag misstankte att jag hade urinvagsinfektion, men kiss-provet visade inget.
Men pa natten vaknade jag och hade sa ont, kande jatte-trakigt att behova stalla in resan, sa vi akte anda.
Fullproppad med alvedon och svettig och hemsk akte vi.
Drack kanske 5 liter vatten med citron.
Nar vi kom fram till LONDON, underbara harliga soliga LONDON, sa tog jag en taxi direkt till CHELSEA WESTMINISTER HOSPITAL.
Dar fick jag sitta och vanta i 2 timmar pa akuten, Matilda tog hand om Ingrid och Siggan jobbade.
Tills slut fick jag traffa en underbar typisk Engelsk lakare som tog mej pa storsta allvar!!!
Han sag min ledssna uppsyn om en dags missad shopping......
Nada, det var minsann urinvagsinfektion och har man varit "nedsatt" (forkyld i en manad m.m.) sa kan man vara tillganglig for sana har saker.
Men medicin fick jag!!! och ALLT kostade 6,6 pund!!!!! (inkl sjukhusbesoket).
LIvet var underbart igen!
Bara det att man e sa sarbar nar man ar sjuk och det kandes sa typiskt att behova bli sjuk PRECIS innan jag skulle aka till min favvo-syster for att ha skoj!

Val hemma pa Sloane Street, narmare bestamt 60 Chester Row, sa fixade vi iordning oss alla 3 systrar.
Ingrid stod och kollade in oss och hade fatt nagel-lack av moster Matilda.
Sigrid hade bestallt bord pa LE CERCLE, ett stenkast fran henne vid Sloane Street.
En helt underbart FRANSK tapas-Restaurang.
Vi at otroliga sma ratter och drack champagne.
Ingrid som vi trodde skulle sova, satt FAKTISKT snallt med vid bordet och skotte sig riktigt exemplariskt!
Matilda bestallde in ett otroligt gott argangsvin (somalier-tokig som hon ar) som vi oxa drack........mest Siggan och Matilda forstass.
En jattelyckad kvall och otroligt delikat middag.
Kvallen fortsatte vi hemma i huset dar vi satt och pratade och sjong.
SA SLUTADE ANDA DENNA DAG HELT FANTASTISKT NAR DEN BORJADE SA TRAKIG!

Nu idag ser jag fram emot en lang lang shopping-dag...pa Kings Road, Sloane Street och Harrods.
Jag sajer bara det: -Ingrid skarp dej!!!


Kommentarer
charlotte

Det låter urmysigt och kul...ja, förutom urinvägsinfektionen såklart. Men penicillin hjälper fort. Jag och Elvira sitter och väntar på asta och Jacob som varit på skidresa en vecka.

2007-02-18 @ 11:33:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0