Söndag 11/2

Nu när jag skulle skriva SÖNDAG, så kom jag tänka på "Sunday bloody Sunday"... (ni vet U2- låt).
Och då kom jag och tänka på den Söndagen, ni vet Mixer-söndagen, (livet innan man mixade sönder fingret).
Och den rubriken kunde ju inte ha passat bättre.....fnissade till lite.

Idag har det varit en Rensar-dag, vilket jag redan bestämde mej för i morse.
Började först med våra garderober och rensade ut, (hittade där en massa jag kunde ge till second-hand).
Fortsatte sen med badrumsskåpen och jag var helt slut i armen av allt städandet.
Försökte få ngn slags struktur på vårt oorganiserade hem, på ytan ser det städat ut, men under den?   :)
Städade toaletterna och har tvättat hela dagen.
Nåja...jag har kommit en bit på väg iallfall.

Nils och pojkarna åkte skridskor på Skanörs lilla is-bana.
Nils berättade att Måns nu blivit en riktig "ice-man" och Kalle hade oxå blivit grym på att åka, ROLIGT!
Nils själv hade satt på sig sina gamla skrillor från 70-talet och gjorde värsta piruetterna (berättade han själv alltså....).
De hade träffat på Fam. Sandell och vi måste GRATULERA Mr. Sandell till hans flyg-certifikat!
Coolt Rickie och väldigt duktigt gjort!
MEN.....jag känner mej lite orolig över din hobby och hoppas du tar det lugnt där upp i luften.

Till söndags-middag åt vi fläskfilé i curry och banan och ris.
Och till efterrätt äppelpaj och vaniljglass.
En härlig dag och det känns skönt att få det lite ordning i skåpen......men det är mkt kvar och jag längtar tills vi kan få lite mer space.
Nils hade förresten möte med 2 bygg-gubbar i morse som kollade ovan-våningen och MAYBE...kanske vi kan få till det snart!..... det vore helt underbart!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0