Onsdag 7/2

Idag skulle jag på intervjuv på PANDURO HOBBY (mecka för pyssel).
Har ringt och ringt till Chefen för Panduro, tills jag sist lämnade ett meddelande och HON ringde upp, (efter 3 veckors febrilt sökande).
Jobbet är då som frilansande STYLIST till deras katalog eller fotograferingar av olika slag.
Tycker det vore kul att få frilansa lite då och då där.....så jag fick till ett möte rätt snabbt efter telefon-samtalet.

 Men så var Måns sjuk idag........ eller iallafall "sjuk"  kvarten, efter jag lämnat de andra 2.
Jaja.....vi hade en mys-dag iallafall.
Först gjorde vi en fotbolls-plan till "micro-starsen"  i silver -papper med mål fasttejpade (gjort av grillspett-pinnar). Måns tyckte det var jättefint!
Sen käkade vi lunch på "Mimmas", Måns pannkakor och jag Kyckling-sallad.
Sen åkte vi till stan för att hämta nycklar till Factory (ska jobba där nu Torsdag, Fredag och Lördag, när ägarinnorna är på inköp).
Fika på Espresso House med coca-cola och vanilj-bulle och en Caffe Latte till mamman.

Åkte sen till PANDURO HOBBY (inte då affären utan STOR-företaget ute i Fosie) för intevjuven.
Nils hämtade upp Måns där innan han skulle hämta de små och jag gick på intervjuv.
Det gick JÄTTE-bra (hoppas jag) hade med mej lite "arbeten" jag gjort och lite ihopsamlat "pyssel" för att visa att jag e någolunda pysslig och kreativ.
Jag var rätt oförberedd men jag TROR jag ändå lyckades "charma" chefen och som sagt vi får se......
Det e alltid kul att träffa nya människor och lite utmaningar.

Åkte sen hem och köpte Thai-mat med mej hem. Måns hade givetvis skvallrat till Pappa Nils att jag shoppat lite på stan.......Nils visste exakt vad jag köpt, så mutning på  ungar funkar INTE längre.
Jaha....då får man hitta på ngt annat sätt dåra........


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0