Onsdag 21/2

Är nu hemma i ett snö-kaosat Vellinge, herregud! det var liksom vår i London och Ingrid satt i vagnen i bara en liten kappa och små skor.
Det verkar som inga barn har overaller eller stövlar i London, där går de barbenta.

Sista dagen i LONDON (Måndag 20/2)....så hade vi allihopa (jag, Ingrid, Siggan, Malin o Rakel) sovit ut, så redan vid 10 var vi klara inför sista dagens Shopping-tur.
Vi gick på Sloane Street igen, där jag hittade ett par fantastiska rosa-glittriga ballerina.
Malin fick shoppa loss på Rachel Riley (den affären med 80% var det visst).
Så Rakel fick samma kappa och "hatt"  som Ingrid fått dagen innan.
Vidare till Kings Road again och fika på Starbucks.
Sen "kastade Malin in handduken" som hon sa, vi sa adjö till henne och Rakel och tycker det var jättekul att fått umgås lite mer än bara via mail-kontakt!
Inhandlade faktiskt "typiska engelska barnskor" till Ingrid på en favorit-affär som heter TROTTERS och SEN.....bjöd jag Sigrid på lunch på italienska restaurangen på torget "DUKE of YORK".
Vi hämatde min väska som var MINST sagt heavy och tog tuben till Liverpool street för där sen tag tåget ut till Stansted, planet skulle gå 19.20.

ALDRIG mera Ryan air....ok billigt och så. Men fy fan för incheckingen som bara e såååå lång, omständig och inte alls "min snabba-johanna stil".
En massa med säkerhetskontroller och läppglans och nässpray i plast-påsar.....
Tyvärr.....hade jag övervikt så jag fick betala ett antal pund (nämner inte hur mkt!!!!).
Köpte Champagne till Nils på tax-freen och slängde i Ingrid mat och jag själv en sandwish.
Ingrid satt som ett ljus i mitt knä hela resan och sjöng.
Och resan var minst sagt bekväm!!!
Det var luftgropar, planet skakade hela tiden så jag satt och bad till Gud att resan skulle gå smärtfritt och att vi skulle få komma hem.
Väl på Sturup var Ingrid fortfarande vaken och sprang i famnen på sin pappa och var så glad!
Mina underbara trötta och pyjamasklädda söner stod och förväntansfulla och jag kände mej såååå VÄLKOMMEN!!!
I bilen sa Måns:
-Mamma! det känns som om ni varit borta i 2 månader!
Väl hemma fick alla fick presenter och var glada!

Det har varit 4 härliga, vår-lika, intensiva och roliga dagar!
Kul att få träffa kusin och kusin barn.
Kul att få umgås systrarna OCH Ingrid har varit HELT FANTASTISK! (jag tog nog nästan för givet att hon skulle sitta i vagnen snäll och typ sova när vi åt lunch osv...).
Hon har som sagt suttit vagnen från klockan 10-20, ätit, sovit och bajsat.
Hon har väl fått mkt intryck men fått springa lite i ngn affär och trycka på ngn hiss-knapp.
Hon har fått vara uppe på kvällarna med oss och leka, eller hänga med oss på Restaurang.
Hon har somnat gott i vår säng, omslingrande med sin mamma och sovit som en stock.
Jag delar ut bästa och finaste priset till min lilla dotter som:
 "BÄSTA SHOPPING-SÄLLSKAP-DOTTER"!.
Nu när vi kommer hem får hon väl en chock när vi ska på med overall och leka i snön med grus och pinnar!!!
Inga glittrande, parfymluktande leende damer i affärerna eller ståtliga herrar som håller upp dörren och tittar ner i vagnen och säjer: - ooooh so cuuut!

Sigrid!!! du är världens bästa!
Du är så gullig och omtänksam och snäll.
Tack för att du frivilligt tittat ut alla roliga butiker i förväg och ledsagat runt oss och visat den bästa sidan av London, min uppfattning om London har verkligen ändrats!
Och när vi stegade in på TIFFANY´S på Sloane Street och du efter mkt vel köpte ditt efterlängtade Tiffany-armband tyckte jag att du var värd det mer än väl, så som du jobbar och sliter och hur duktig du är!!!

Men.....nu efter en liten dröm-värld (för min del) är vi hemma igen och det känns oxå skönt, nu har pojkarna sport-lov så nu ska vi leka i snön och hitta på lite kul för dem.


Kommentarer
Sigrid

Tack, du ar ocksa varldens basta!! Snall, omtanksam och alltid sa glad och oppen. Haller med Ingrid har varit fantastiskt duktig sarskilt pa lordagskvallen pa restaurangen. Hon ar varldens sotaste!! Fy, ar det sno i Swe. Har ar de VAR,ska nu mota Eva och kaka lunch pa uteserveringen pa duke of york du vet dar vi satt. Vi syns snart! Kram Lillasyster

2007-02-21 @ 14:15:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0