Måndag 5/2

Igår var det Söndag och då skall allt fixas inför veckan som kommer.
Jackor, overaller ska tvättas och allt ska packas ner i ryggsäckar och påsar.
Frukt skall inhandlas och ev. utflykter skall kommas ihåg!

Måns var på Bowling-kalas hos sin klasskompis Petter.
Exakt likadant kalas vill han ha när han fyller 7 år (7 April).

Nils mamma och pappa (farmor & farfar) kom på kvällen, moster Matilda var redan här.
Så vi åt Söndagsmiddag allihopa.
Kalkon middag blev det!
Måns och Kalle  fick Nils och Eriks gamla hockey-hjälmar från 80-talet, som de blev jätteglada över!!!
Ingrid fick en hel påse med gamla kläder som farmor sytt till Ingrids fastrar Anna och Karin.
Det var jättemkt gulliga grejer!
B.la en röd dubbelknäppt Yllekappa och en beige mohair-basker.
Ingrid var såååå SÖT i denna mundering.
Så båda Ingrid och mamma blev jätteglada över detta!

Idag sa vi farväl till farmor och farfar som skulle vidare till Tyskland för att hälsa på Karin och familj!
Jag ringde runt en massa samtal och jobb, fakturor och nytt telefonabonnemang till mobilen.
HALLÅ! varför har ingen sagt det förut!????
Att JAG (som spenderar en hel del tid i tele :)   kunde få fast månadspris (jättebilligt)  OCH ny mobbe.
Så det ändrade jag snabbt över till.
Nöjd med detta och glada samtals-besked åkte jag och "samlade upp" pengar i mina små second-hand butiker jag såldt kläder i.
Det blir en del kan jag säja........

Nils hämtade upp Kalle, han  skulle vara modell för Swed-bank, det gick nog bra (Nils fotade).
Jag hämtade de andra och vi åt resterna från igår.
Nils och Måns åkte sen till Rosengård ishall för att köpa "skrillor" till barnen.
De var HELT lyriska när de kom hem!
För det första hade de varit så trevliga (de som sålde, -"en riktig eldsjäl" sa Nils).
För 225 KRONOR fick han 2 par skridskor, armbågsskydd och knäskydd!!!!!

Ikväll ska jag se det där "prinsess"-programmet. Sånt tycker jag är roligt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0