Fredag 23/2

Idag kom iallafall Nils till jobbet.
Vi andra har varit hemma hela dagen.
Jag var så trött och låg och slumrade lite (obs! med öppen dörr och ett öga öppet iallafall).
När jag sen masade mej upp fick jag en chock!!!
Barnens rum såg ut som....jag vet inte vad.
Vatten över hela golvet och täcken och kuddar och gosedjur därvid.
De lekte att de åket båt!
Medans jag skällde på dem och städade och torkade undan hade jag satt Ingrid i barn-stolen och serverat fil.
När jag sen kom ut i köket hade hon hällt ut hela tallriken över sig själv.
Så i med henne i duschen.....gav pojkarna frukost (de hade i och för sig serverat sig själva lite mackor i rummet....så det log lite smörgås-gegga där oxå).
När jag skulle hämta Ingrid i duschen hade hon duschat HELA badkarsgolvet och väggar så det flöt!
JAG SKA ALDRIG LIGGA OCH SLUMRA  IGEN, NÄR BARNEN ÄR UPPE!

Sen var iallafall barnen  i snön, av vallarna har det blivit små pulka-backar så där har det åkt.
Nils kom hem och vi ska laga mat.
Barnen äter alltid först på helgerna så vi kan äta det vi vill ha, njuta av god mat och gott vin!
Ikväll ska vi väl titta på "Så ska det låta" och Let´s dance.
Imorgon ska Måns spela MFF-cupen!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0