Torsdag 13/12 LUCIA

Lucia HELA dagen!
Jag har haft mail-möte ang 2 jobb idag!
Jag hoppas!!!
Städa, städa, städa....
Hämtade barnen och hem och utfodra dem tills nästa Lucia firande, på Måns skola!
Där lussade hans avdelning, (6-åringarna, 1:orna och 2:orna).
De sjöng så fint- läste verser och det märks att han går i 1:an nu och tar detta på allvar!
Efteråt fikade vi alla barn och föräldrar och överlämnade Jul-present till Fröken och fritidsfröknarna.
Barnen var Totalt Slut sen efteråt!
Hem och duscha och i princip "slänga" dem i sängen.
Nils åkte in till Malmö igen för att gå på konsert med Fredde och hans chef, artisten var:  "Rocky Erixson".
Har ingen aaaning om vem han är men kul för Nils.
Jag själv låg först uppe och kollade Tv tills Ninni somnade tills jag blev panik-slagen och tyckte jag hörde en massa ljud nerifrån (det har typ varit 30 inbrott den senaste månaden i Vellinge kommun, t.om när folk är hemma!?).
Så jag fram med telefonen, slog 90 000 i panik, tills jag insåg att det numret gäller ju inte längre.
118 118 då.....?
Tills jag till slut ringde Karin och Kalle och lät lagom orolig och ynklig.
Stackars Kalle, han fick slänga sig i bilen och komma hem hit, tills jag vågade gå ner.
Han gick sen en runda runt huset och jag letade runt här nere, kollade under sängar, bakom dörrrar och garderober.
Herregud! vad fjöntig man kan bli (Nils hade nämligen glömt mobilen hemma).
Jaja.....sen åkte Kalle hem och jag satt och sydde sen hela kvällen........och var lite lagom rädd sådär.
Tyckte det var bättre att sitta nere och ha koll på trappan, med kniven och sysaxen brevid :)
så inga tjuvar vågar sig upp till mina barn!!!!
Nils kom hem vid 23 och då kom han knappt in i huset för jag hade låst och fixat en massa säkerthetsåtgärder inför dörren.
ja, man kan ju aldrig veta.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0