Mellandagarna....26-30/12

Efter Jul var det arbete igen, jo, jag hade oxå gärna velat vara ledig längre...
Men har man ett arbete måste man vara plikttrogen och lojal.
Så på annandagen var det jobb igen, på Factory! Fullt ös,....nästan medvetslös.
Nils och barnen åkte till Kalmar på annandagen, där alla syskon och kusiner var samlade.
OBS! Det var första gången jag sovit utan Ingrid sen den dagen hon föddes!!!!!
Jag jobbade, åkte hem, och var helt själv hemma, det tycker jag INTE om!
Jag är både mörkrädd och sällskapssjuk!
Jag kollade iallafall på SVT dramaserie: AUGUST (som jag tyckte var mkt bra och intressant).
Fredagen kom Nils och barnen hem (Måns stannade 1 natt till).
Då hade vi 20 minuter på oss att fixa iordning fördrink, göra iordning oss själva tills Nils 2 chefer med fruar kom på fördrink innan fest!
Kände mej taskig som lämnade barnen, så fort de kom hem, men Snälla Sigrid var trygg barnvakt.
Vi var bjudna på Hejdundrande fest hos Nils kollega Erland som fyllde 60 år.
De bodde i värsta gården på Vellinge Väster och sällan har jag då skådat ngt så superlyxigt, supervälplanerat i inredningsväg.
Det var nog 80-100 st bjudna och värsta dukningen med god mat från catering, roliga tal, balettuppvisning, sång, dans och band.
Vilken fest!
Vi var nog hemma ngn gång vid 2 tiden.
Sen på Lördagen jobbade jag 10-17 (olidligt trött! kan jag säja....mkt jobb, förkyld och lite sömn).
Erik , Linda, Malte, agnes och Måns kom sen på kvällen.
Vi åt, och satt och pratade hela kvällen tills iallafall jag stupade i säng.

Idag fick jag SOV-morgon, ljuvligt!
Nils och Erik har spelat tennis och jag och Linda och alla barnen mötte upp dem i stan sen, där vi fikade och åt på espresso.
Linda och jag smög in på Butik Blå (barnklädesaffär) super rea och fyndade lite, bara lite.....
Nu håller Nils och erik på med våran j-a antenn och tv, vi har ju typ inte haft tv (bara i sovrummet) på 1 månad!!!
Det verkar tyvärr inte lyckas nu heller.
Linda och jag lägger barn och jag hoppas vi vuxna ska äta gott, och sen ska vi se Martina Haags: Underbar och Älskad av Alla!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0