Måndag 10/12

Idag fyller söta, snälla, duktiga Christina 37 år!
Grattis!
Idag har jag varit HOUSE-WIFE på riktigt.....
Bytt present på Media market, köpt ramar på ikea, åkte hem och bakade lussekatter (obs! andra omgången), stekte julköttbullarna!
Ååh, vårt julbord kommer bli så gott så gott!
Måns och Petter kom hem, jag hämtade de små, Kalle hade Adil med hem, så hela eftermiddagen hade jag 5 kids här hemma, men det e å mysigt så....de sköter sig själva rätt bra!
Måns,...... han och Petter och erik (klasskompisar) har vunnit en så kallad DIKT-tävling på skolan.
"En boll" heter den.
Den är riktigt bra skriven.
Så idag fick de läsa upp den i gympasalen i mikrofoner för HELA skolan!
Jag tycker det e så duktigt och coolt gjort, 3 små 7-åringar som står rakt upp och ner och läser en dikt de själva  skrivit.
Nils och jag är helt imponerade!!!
Jag tror de vann 50 :- att dela på.

Ikväll har vi suttit i vår soffa på ovan-våningen  med tända ljus, druckit varm choklad och ätit lussekatter, och verkligen DRÖMT oss bort.
För vi skulle sååååå gärna vilja åka på ngn resa efter jul, men Obs! det var bara en dröm......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0