Torsdag 5/4

MIN HELT FANTASTISKA HELT UNDERBARA COOLA SVÄGERSKA ANNA FYLLER 40 ÅR I DAG!!!!
Hallå där! MAN KAN INTE TRO HON ÄR  1 DAG ÖVER 30!!!!
Hon är MER än min svägerska......hon är som min stora-syster, ni vet en som skäller lite på en, (fast med kärlek).
Hon är min mans stora-syster, mina barns faster, hon är en cool kvinna som inte är som ngn annan jag känner!
Hon är rolig, smart, snygg, snäll och lite så där smått galen.
Vi pratar nog varje dag MINST 1 ggr om dagen och jag bara tycker SÅÅÅÅÅ mycket om henne!!!!
Jag kan med säkerhet intyga att både ungarna och LILLEBROLLAN NILS instämmer.


Imorse lämnade jag alla ungarna.
Nu känner jag mej helt plötsligt kluven innför detta med dagis och fritids.
Att jag har  haft dåligt samvete över att ens ungar går när typ ingen annan går.
Tex. Måns fritids....hans fröknar är bara SÅÅÅÅÅÅ UNDERBARA!
De tillkallar en alltid med ens namn tex.
-Hej JOHANNA!  (det e väl trevligt!?):
Nu när det är lov och inte så många barn, så hittar de på så himla mkt skojiga saker som upptäcksfärder, äventyrsbanor, spelar spel  och spännande luncher och mellisar.
En utav fröknarna är en "gotte-gris" så hon bjuder ofta på "gotte", vilket barnen gillar!
De har verkligen JÄTTE MKT tid med var och en i och med att det är så få barn.
Så det är både lugnare och mer intimare....sån nu tycker jag nog det ändå är lite bra med att gå på fritids på  lov.
Måns har varit så lugn och harmonisk denna vecka.

Efter jag lämnat barnen åkte jag till "KULAN"  (Malmö ff-affär) vid Stadion för att hämta upp den dära MATCH-TRÖJAN (som både är ljusblå, blank och full av reklam).
På ryggen står det:
INGVARSON
10.
Hmr....det har stått överst på önskelistan ända sen i julas.
Så den skulle hämtas, eftersom jag efter jobbet var tvungen att hämta barnen i il-fart och i morgon är det stängt och på Lördag fyller "vår spelare" år!  (och Nils e inte hemma).
Jag hade GIVETVIS påpekat både en och två ggr att det var INGVARSON med 1 S! (mycket viktigt!!).
Men när jag i morse hämtade den var det då ändå INGVARSON med 2 S!
Och eftersom tröjan INTE är billig, tyckte jag minsann att de var skyldiga mej en ny!
De förstod mitt dilemma och kände nog sympati för "MÅNS MAMMA", en totalt osportslig mamma som lägger ner sin själ för min lille sons största intresse med paket i ljusblått och tårta i MFF-touche m.m.
Där stod jag i glitter-utstyrsel på MFF-butiken och berättade om MÅns som skulle bli tokig om han inte fick denna Match-tröja med just då SITT RIKTIGA NAMN!
SÅ...en ny tröja budades till Tryckeriet, som sen torkades och sen budades ut till min butik på Gustav Adolfs torg precis INNAN jag slutade!
Så nu har jag alla paket i min trygga famn och jag ska slå in och göra det så fint till min lille Måns!

Efter jobbet hämtade jag ungarna och vi åkte i samlad trupp för att stor-handla inför PÅSK, FÖDELSEDAG och KARIN-vistesle,  m.m.
Sen åkte vi hem och åt fisk-gratäng o alla barnen var så snälla medans jag städade alla toaletter och bäddade rent!
Nu väntar jag på Nils, fast jag tror minsann jag kommer sova när han kommer!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0