Påskafton 7 APRIL!

Min Äldste son MÅNS fyller 7 år idag!!!
Min sötaste lille underbara coola och fina SON!
Idag för 7 år sen föddes en liten....eller jag menar STOR GOSSE!
4235 gram och 53 cm lång.
När barnmorskan sa:
-En gång till! Nu ser jag de svarta lockarna!
De svarta lockarna!?
Kunde jag få en liten gosse med svart hår!?
Och mycket riktigt....Måns föddes en solig fredag klockan 15.06 på Malmö Allmänna Sjukhus!
En svarthårig liten pojk med stora mörka ögon!
Han var den sötaste barn jag kunde tänka mej och.....Nils och jag var så otroligt glada!
LYCKAN VAR OÄNDLIG!

Imorse gratulerade vi som sagt lille Måns som legat vaken ett tag INNAN vi kom.
Han fick:
MFF match tröjan
MFF shorts
MFF keps och fotboll
Vita fotbollsstrumpor
Fotbollshandskar
Och han var blev sååååååå glad!

Farmor och Farfar kom och gratulerade honom och av dem fick han jättefina NIKE fotbollskor (första gräs-skorna).
Och lego!
Sen fikade vi allihopa och åt utav den omtalade och otroligt fina och goda MFF-tårtan mamma beställt.
Nils och Måns åkte sen till Borås för att kolla Malmö FF:s premiär match HELA DAGEN!
Jag skulle jobba, men det blev inställt.
Men eftersom Farmor och Farfar snällt redan hade lovat att vara barnvakt och födelsedags-barnet var på Match, så åkte jag och handlade mat och present till Rocco och hämtade Mostrarna i Malmö.
Vi ska fira PÅSK ihop.
Tack! Snälla famo o fafa för att ni ville vara barnvakt!

Nu håller jag på och förbereder Påsk-måltid för Systrarna Starkner och Familjen Ingvarson.
Det blir:

# Blinis med löjrom, Champagne Moet Chardonnay.

# Lammstek, Potatis gratäng med chevré, rödvinssky, ruccola och sparris

# MFF-tårta

.......Nils och Måns e på väg hem, de beräknas väl komma hem vid 20.30 tiden!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0