Onsdag 4/4

Idag lämnade jag och Måns små-syskonen på ett nästan tomt dagis, eftersom de flesta har påsklov!
Jag kan ibland inte fatta hur vissa får ihop det!???
De måste ha typ 8-10 veckors semester.
För först måste man ha sportlov, sen påsk-lov, sen e det avslutning och lite extra lovdagar på terminen.
Sen VILL och MÅSTE man ju ha typ 4-6 veckors sommar-semester.
Ok....nu är vi uppe i 6-8 veckor redan......Sen är det då höst-lov och sen kanske ngn lovdag här och där, sen jul-lov som kanske är 2 veckor.
Tillsammans blir det då MINST 10 veckor! Undra vilket företag som man kan få de där 10 veckors semester.
Jag är VÄLDIGT intresserad, kan jag säja....

När jag lämnade Måns, hade jag bestämt "träff" med VAKTIS på Södervångsskolan angående vårt "lilla-kalas-hyra" av sport-hallen!
Han var sådär typiskt "Vaktis"-snäll och visade mej runt och vi får låna ALLA idrotts-redskap och hyra hela hallen i 5 timmar!
Han skulle till o med ställa dit en städ-vagn, snällt!
Sen åkte jag och jobbade på Factory från 10-17.
Det var som vanligt mycket= roligt att göra och en del polare kom o shoppade loss!
-Poonam! du lovade "not to do"!
Jag åt en tonfisk från Subway till lunch och 1 scones och en caffe latte.

Åkte sen o hämtade barnen.
Jag stekte panncakes till barnen ( då e man ALLTID favvo-mamman)!
Nils kom hem sent och hade tagit hem thai-mat.
Måns han räknar ned sina dagar tills han fyller år!
-ÅÅÅÅh, mamma! Alltid när man längtar efter ngt roligt så tar det sååå lång tid!
Nu tycker man som mamma att det är så kul att gratta o planera för ens barn när de fyller år, speciellt när de e så stora.
Jag har beställt VÄRSTA MFF-tårtan till honom på Lördag, han kommer nog bli måttligt LYCKLIG!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0