Måndag 25/9

Idag har jag gjort lite allt möjligt!
Lille Karl har varit febrig, så han har varit hemma med sin mamma (det kan behövas ibland).
Men eftersom jag var tvungen att fixa lite inför moltex-jobbet fick han snällt följa med.
Var bla. nere på Badhytten i Skanör och tog mått till våran fotografering som vi ska ha där.
GUD! vad det e synd att den bara står där tom, vilken otroligt cool miljö det e.
Kalle och jag fortsatte vår kos intill stan efter en caffe latte på Mynta.
Där fick jag även fixa beställa tapet till moltex, bärande på en Karl men han njöt och sa snälla saker till mej i örat hela tiden!
Hem, med Burger King o sallad till lunch, sen fick han sova.............
Hämatde Ingrid och Måns och lagade Spagetti och Köttfärsås, sen kom Nils och hämtade Måns till hans fotbollsträning MFF!!!!! 
Jag har i kväll varit på föräldramöte på Dagis, VÄRLDENS BÄSTA VILLA LUNDIA!
Det e alltid trevligt att träffa andra mammor o pappor och vräka i sig 2 lass med äppelpaj och vaniljsås och kaffe! Gott......

Lite info om mina Kids:

MÅNS: 6 1/2 år som börjat skolan! det gillar han! han sparkar mest fotboll med de äldre killarna och tycker skolmaten är jättegod!!! (tyckte jag oxå som liten).
Han spelar som sagt i MFF=Malmö FF och ja, det e det enda som gäller.
Hans planer är som stor bli proffs och spela antingen i MFF eller Barcelona, säjer han!
Enda problemet just nu: att han är så FRUKTANSVÄRT HELT OTROLIGT SEG OCH HELT ORKESLÖS PÅ MORGONEN!!!!! Det e bara såååå jobbigt! Man får kanske tjata på honom typ 100 ggr.
Nils e mest irriterad över det, VARFÖR??? För att han e precis lika dan!!!!

KARL: 4 1/2 år som nu går själv i stora huset (trollsländan) på dagis och det trivs han med alldeles utmärkt! Han är en sån otroligt tillgiven och gosig kille. Ok, han har värsta utbrotten ibland och en vilja av stål och kan typ tjata ihjäl en.
Men som nu ikväll när man ligger och gosar med han i hans säng och han säjer helt spontant:
-Mamma! jag älkaj dej! (älskar dej), jaaaa vad kan man säja?.....
Enda problemet just nu: att han ALLTID blir jättekissenödig precis när han tagit första tuggan vid middagsbordet! ni vet...snopp-problemet!

INGRID: 1 år och 2 månader, den lilla loppan! Hon har börjat dagis (ja, tidigt) men e man en supercool lillasyster, klarar man väl allt!
Hon har tagit dagis (lilla huset, Fjärilen) med storm och fröknarna oxå!
Hon sträcker sig upp och öppnar dagis-dörren springer in och sträcker sina små armar upp till fröken.
Kramas är viktigt! och när man sen hämtar henne och hon luktar god parfym i håret, känner jag mej trygg.
Idag har Ingrid gosat mkt med fröken och kramats.
Hon far runt som en buse hemma och tar fram OBS! bara mina skor! (helst det svarta Gucci med blommor på) "KLAPPRAR" runt i huset och skriker sina glädjetjut (som är RÄTT SÅ HÖGA TONER!).
Bröderna skriker: -Men IIIINGRIIID!
Enda problemet just nu: att hon fortfarande inte äter ngt med klumpar i utan spottar och fräser. Ett litet grötpaket står i gömmorna på dagis ifall hon skulle ramla ihop av svält.

SÅÅÅ nu har jag skrivit tillräckligt! Lovar att inte skriva så mkt sen!
Nu skriker Nils att vi måste äta ngt gott! TYP GLASS!




Kommentarer
Kusinen

How about your husband ????

2006-09-26 @ 00:15:44
URL: http://mamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0