Måndag 9/10

INGRID har namnsdag idag!!!!! 
INGRID betyder: SKÖN som guden ing!
GRATTIS till "arg-biggan"!

Men en sak undrar jag över?
-KAN EN 1-ÅRING TA ÖVER TOTALT I EN FAMILJ?????
 I såfall måste vi fort som faaan börja omstrukturera om i vår familj!!!!!!!
Ingrid far fram som en liten "galning" (på dagis e hon så tilmid och omtyckt av alla, "lilla solstrålen")
men, hemma!? Nä då.....
Om hon inte får som hon vill skriker hon ett så fruktansvärt il-tjut, om hon inte få slå tärningen HELA TIDEN på ALLAS TUR när storebröderna spelar spel, får hon utbrott!!!!
Hon styr o ställer!!!
Hon drar ut, drar fram och dukar fram.
Tar fram alla muggar/ glas som hon hittar (kanske 20st) och dukar upp och river ner.
Sen hittar hon mina ROSA PALJETT-STILETTKLACK-PUMS! trycker ner sina knubbiga små fötter och försöker "klappra" runt i huset!
Klättrar upp på stolen och "försöker" spela data, gör "BADDAREN" i badkaret och doppar huvudet och sprutar ner och bara skrattar som en "liten häxa"........
MEN.....hon har gjort framsteg!!!!!! på dagis.......
Hon har börjat ÄTA! ...ja, inte då sin lilla 5-månaders puré utan nu äter hon även mat med klumpar i!
Idag hade hon ätit sin lilla portion KORV STROGANOFF på dagis och minsann en liten smörgås, Lillan!!!

Idag har vi jobbat med Moltex i Skanör, först "image-bild" på beachen med modeller, (en mamma och en pappa), KALLE o INGRID agerade och var så duktiga!
Och en inlånad hund "EDDA" (tack mattias o catinka).
Sen lämnade jag barnen på dagis och de andra byggde upp en "vardagsrumsmiljö" på övervåningen på BADHYTTEN!!! Det e bara såååå cooool miljö där!
Med värsta panorama fönster och hela havet framför en!
Det blev bra! 
Mega lunch på MYNTA!!!
Sen fortsatte Nils o co på GÄSSLINGEN i en utav sviterna, de fotade "badrumsmiljö" o eftersom bara badkaret kostar ca 75.000:- tyckte vi att det superspeciella badkaret kunde vara med i vår lilla katalog!!!
Jag åkte och hämtade upp en lite lagom rostig gammeldags fågelbur på fot på INGVAR STRANDHS-Blomsterskola i Oxie (jag bokat) som vi ska ha till rekvisita imorgon.

Väl hemma stekte jag panncakes till barnen (jag själv var så mätt sen lunch, efterrätt o latte på Mynta) att jag inte åt förrän 9 i kväll.
Nils e en sån bra o pedagogisk pappa, han satt hela kvällen med pojkarna, (medans jag skrek att han skulle lägga dem) pratade o berättade om solen, månen och hur det fungerar...ja, då med solen som åker runt,.... ja....ni vet....(sånt som inte jag kan så bra).
De satt med stora ögon och bara AAAVGUDADE sin pappa!!!







Kommentarer
lillsyster

sa sot sa sot sa sot!! hon ser ut som barnen i lisa beskows bockerna, ett lite smultron eller nagot. gulligt det dar med nils att han forklarar for barnen om solsystemet mm. kram

2006-10-10 @ 18:16:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0