Måndag 30/10

Idag e det höst-lov men vi (hemska föräldrar) jobbar.
Moltex-foto inne på Hotel Savoy (maffiga gardin-bilder).
Lunch på KOI (deras fantastic Yakisoba).
Sen hem till Mårtensgatan ( (hos oss) och fota mera hissgardin-bilder, får se om det blir bra.
Måns var på Fritids och en mamma på dagis hade barmhärtigat sig över Karl och tagit hem honom för att leka med hennes son, Karls nya bästis, HUGO!
Ingrid var själv på dagis och satt o käka äpple när jag kom.
Hon har börjat prata lite grann....gulligt!
Men hennes favoritord är ju då: MAMMA!!!
Till kvällsmat stekte jag plättar till barnen för att vara snäll och jag o Nils åt lite allt möjligt.
Nils åkte sen in till M-Ö för att kolla MFF.

Idag blev jag tillfrågad att vara en: PERSONAL SHOPPER! över en dag.
Jag skulle givetvis få  betalt o rätt så bra betalt!
Det kanske e min nya karriär.
Iallafall, mitt nya äventyr ska ske i slutet av November!
Nu ska jag stryka (I LIKE) och plocka undan för mina 3 små monster stökar liksom ner hela huset.....

Eftersom jag inte får en Nespresso-maskin eller ett mega-super-duper-strykjärn!!!......tror jag minsann att jag ska köpa mej en liten fin el-ljusstake till jul....


Kommentarer
Annelie

Personal shopper, fasen vad kul! Så många gånger jag önskat mig en sådan, välkommen hit när du vill och bli min!

Jag måste säga att jag blir stressad vissa gånger av att bara läsa hur fullt upp du har. Det allra bästa tips jag har till dig är att skaffa en städerska. Det är det absolut bästa som vi har gjort när det gäller att få tiden att räcka till. Man slipper reta sig på dammet i hörnen, slipper tjat på varandra och njuter av att komma hem till ett nystädat hus. Det är värt varenda krona!!

En hälsning till CH också innan jag slutar.

2006-10-31 @ 08:23:21
christina

Tjenis

Till vem ska du vara personal shopper? Fy fan vad kul!!!Vad får du betalt? Klart att du ska satsa på det också.
Vad gulligt med Ingrid att hon börjat prata och det kommer väl gå fort eftersom hon har en hel del i sin omgivning som snackar mycket.
Vilken elljusstake ska du köpa? Jag har bara så fula.Jag känner mig plötsligt piggare idag efter att injicerat en del medicin,,,kanske för att man ska till city och shoppa imorgon..........det är så kul.
Vi hörs kramar från Christajna

2006-10-31 @ 15:03:22
Frida Bergkvist

Jo jag tänkte på det, att du har dåligt samvete för att barnen går på dagis på höstlovet. Alla barn som nu är hemma med någon sur släktingbarnvakt hela veckan, kanske inte var två månader i Australien förra vintern. Nu jobbar ni och det kanske gör att ni åker på semester igen senare. Håll ut, ni är jätteduktiga, inte elaka mot era barn!!!
Kram Frida.

2006-10-31 @ 23:21:18
jojan

Tack kära VÄN!
För dina värmande ord.
Tack tack!!!
Jo, jag vet men blir bara avis på alla som kan ha hjälp på lov osv....

2006-11-01 @ 19:37:58
URL: http://babydream.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0