Fredag 20/10

Jaha...så var det Fredag igen!!!
Fattar inte vart veckorna tar vägen?
Idag har jag INTE jobbat med moltex utan med min firma, ett stylistjobb för SYSAV, glammigt va!?
Nädå, jag jobbade med min gamle kollega, Lasse (fotograf) och det e alltid lika kul.
Jobbet gick bra och allt funkade.
Åkte hem o hämtade barnen, Nils kom inom o hämtade upp Måns till MFF-träning.
Jätteroligt och Måns ääälskar det, men en fredagkväll!!!! Det känns lite jobbigt, (förlåt Nils o Måns).

Ni kanske undrar vart min man tagit vägen när jag igår skrev om allt jag gjorde o vilken hjälp jag önskade!?
-Herregud! lever hon själv?, eller!???
Nädå, Nils finns oxå och hjälper till....han sitter mest i soffan o kollar på tv och tar det lugnt .....
NEJ NEJ NEJ! Det var ett skämt, han hjälper givetvis till och mkt med barnen.

Jag funderar på en städerska!!! Men alla som har en är ju inte nöjda....och då måste man ju passa tider, eller....

Karin o barnen har kommit ikväll och det e alltid kul att ses!
Efter barnen väntat o väntat....
Barnen var lite uppspelta och somnade tills slut.
Vi vuxna åt fläskfilé med kantareller och ostronskivling i färsk svamp-ravioli, jättegott! tycker jag själv...
Nu är vi trötta o ska lägga oss om ett tag,  Köpenhamn väntar på oss.....




Kommentarer
Cissi

Skaffa städerska!!! Nu! OK, liite jobbigt att städa INNAN hon/de kommer (onödigt tycker min man, men de ska ju använda tiden till att städa, inte flytta på legotorn o gosedjur..) men himmelskt att komma hem till ett hem där det luktar ajax och såpa och är skinande rent. Visst måste man passa tider och visst måste man leva med vetskapen om att städandet blir sämre med tiden, men då får man ha ett litet samtal om dammråttor alternativt skaffa ny tjej. (Ja, det är en kvinnlig yrkeskår.) Glömde kanske säga att man skippar ett trätoämne med sin man, nämligen vem som ska dammsuga på t ex lördagen eler söndagen. Bara det värt varenda krona. :)

2006-10-20 @ 23:09:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0