Torsdag 3/11

Idag har vi tagit det riktigt lugnt...
Först fick pojkarna spela sitt nya P2-spel i pyjamas...tills de storknade...(och tröttnade, tänkte jag), tyvärr lyckades inte den metoden....

Sen gick vi ut o promenerade lite.
Sen åt jag lunch med min lilla barnaskara på "MIMMAS" i Vellinge.
Pojkarna åt pannkakor med grädde o sylt och jag en mer "vuxen" Ceasar-Sallad.
De var så söta o duktiga tills Kalle börja hoppa i soffan och högljudd skratt-skriker:
-Mamma! jag "pjuttade" jag "pjuttade 2 gånger!!!
Alla omkring tittade lite snällt med huvud på sne och små log....eller inte...
Vi gick o handlade o gick hem.
Återigen fick de spela (OK, denna dagen får bli P2-dag).
Jag drack lite kaffe, mailade, snackade i telefon och fixade lite tvätt.
Vi åt ärtor, stuvade makaroner (bara jag, eftersom det bara är jag som gillar det, de andra år vanliga "makkisar") och köttbullarna från igår.

Nils kom hem och hade bus-brottning på mattan med barnen.
Och Ingrid (som nästan inte äter nånting alls) ratade sin mat, sin gröt....(bara bröstet som gällde) men jag gav mej inte...utan tog fram en gammal tetra-pak välling.
NU ELLER ALDRIG!
Och den slukade hon med hull och hår (den smakade riktigt gott, nästan som grädde).
Och jag som trott att INGEN av mina barn gillar välling och INGEN av mina barn SKA dricka välling!
Det har varit MITT försvar!
Pojkarna försökte vi VERKLIGEN med och "tragglade" i veckovis men de VÄGRADE välling!
Så vi tog för givet att Ingrid minsann inte heller skulle gilla välling, det var ingen idé att ens försöka.....
Men tänk OM hon nu kommer bli en "välling-unge", det e rätt gulligt med den varma flaskan och det där "kluckandet"..........
VÄLLING-INGRID!

Nu kväll har jag och min härliga man suttit i säcken och kollat det nya programmet: Söderlindh-Bie (hette det väl), ett föräldraprogram som är PRECIS i min smak! Inte för "pretto" inte för "pekfingersäjande" utan ett glatt, naturligt och roligt program. 
Imorgon är det friday!!!!!!!..........


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0