Söndag 19/11

...Vad kan mer får en att smälta än när mannen, 2 pyjamaspojkar och en liten flicka i gulligt nattlinne kommer in och väcker en när man fått sovmorgon??? 

Idag har vi varit riktigt "äckligt-husägar-duktiga", tyvärr vilket jag hatar (jag borde inte bo i hus).
Nils har "lagat" huset typ fogat o fixat. Han o Kalle har även räfsat trädgården (Måns var hos en kompis).
Jag har "städat" hela trädäcket o planterat om oliv och citrus-träd.
Har slängt olika konstiga saker som stått och legat på trädäcket som vi lustigt nog inte sett!?
Typ hoppat över 3 öl o läsk-backar som nästan stått utanför dörren.
Plast-stavar och pojkarnas hittade stenar o pinnar som legat lite här o var...
Lite gamla fimpar och gammal gegga som bara äcklat ner.....(jättehemskt).
Usch, vad tråkigt jobb men lite luft skadar ju inte heller...

August, kära, söta gulliga lillebror (23) har varit på snabb-visit här hemma.
Han o kompis har varit på mini-weekend i Malmö o bott hos min syster Matilda.
De har druckit drinkar på Atmosfär, festat ute i Malmö och shoppat....KUL!!!
Han hann iallafall komma o hälsa på en liten stund (hallå jag förstår verkligen honom att han inte vill sitta här hemma o dega i lantliga Vellinge).
Men jag blev jätteglad över det lilla.
Jag har sytt lite och slått in presenter till lite olika folk som fyller år o som fått barn, det e rätt kul.
Lagade sen SÖNDAGS-STEK med mjöl-potatis, rödvinsås och gelé.
Så himla gott, så himla lätt, och så himla familjärt, eller!?

Anna (Nils kära syster) kommer hit snart, och det e ju alltid kul att SES!!!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0