Onsdag 1/11

KALLT!!!!
DET E SÅ KALLT!!!
idag när jag stod på busshållplatsen i Svedala (efter "planning" på moltex) i den J.......A bitande blåsten o de så kallade snöflingorna i 40 MINUTER!!!!!!!!!!!! 40 MINUTER!!!!!!!!!!!!
Började jag gråta för det var så jobbigt.....
Det var så kallt så det gjorde ONT på kroppen (o jag hade givetvis typ sommar kappan på mej), jag frös och blev yr, jag tänkte på mina barn och fick dåligt samvete för dem, och för Nils som jobbar!

Åkte in till stan och åt lunch (korv o mos) gående,...  kollade in 2 Locations sen åkte jag hem och bytte till dunjackan, packade barnvagnen (med dun åk-påsen) med 2 cyklar och gick o hämtade barnen tidigt! ja, tidigare iallafall.............
Alla var glada o nöjda och vi gick/cyklade hem och pojkarna gick o väntade på Pappa.....
-Hade han köpt ngt Playstation-spel eller inte!????....spänningen dallrade i luften...
Vi lagade hemlagade köttbullar, potatismos och brunsås och HALLONSYLT.
(Jag bad Måns duka fram lingonsylten men....det var bara JAG som märkte att det var H-sylt...).
Pappa Nils kom hem och hade med sig en stor påse från SIBA!!!!
Båda pojkarna stod som tysta ljus och väntade på att Nils skulle packa upp....spelet ELLER inte!?
Jodå, han hade svängt förbi SIBA och köpte ett P2-spel.
LYCKAN ÄR OÄNDLIG!!!!

En Tanke:
Ingen av mina första barn har varit särskildt "mammig" av sig...ok 1:a året kanske, då de mest sög på bröstet!
Men inte sen...PAPPA NILS e liksom deras STÖRSTA idol och Bästa Kompis!!!!
Jag e mer som en pass-up och piga åt dem (lite överdrivet).
Men nu råkar det finnas en liten tjej här hemma som mest går runt o skriker: MAAAAMMA!! hela tiden!
INGRID är mammig! ...eller JAG är hennes största idol och Bästa Kompis!
Och när hon lägger sitt lilla huvud på min axel och kramar en och skriker: MAAAMMA!
Då bara VILL jag att hon ska vara "mammig" och att JAG ska vara hennes IDOL, för evigt och för alltid!

Imorgon.....Imorgon har jag en "DAY OFF" (moltex-kollegorna såg nog att jag behövde det),
SÅ.....imorgon ska jag o barnen var LEDIGA!....och gå i pyjamas länge.........


Kommentarer
Malin Ahlin

Små flickor är bara för härliga.... mammmmmmmaaaaa vem kan motstå det. Men det blir dyrt när dom blir äldre om dom blir som oss tänk på alla handväskor skor och smink...

2006-11-02 @ 15:52:17
URL: http://mamma.blogg.se/
jojan

hej!
jo det kommer bli dyrt men det får det bli!
OCH....jag säjer som min svägerska ANNA:
-det e bara att spara!!!!
/Johanna.

2006-11-02 @ 21:27:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0