Fredag 10/11


Idag har dagis varit stängt, så jag och Karl och Ingrid har varit hemma.
Vi har passat Karls gulliga bästis HUGO.
Karl o han lekte o lekte o hade det så kul.
Det enda som störde dem var lillasyster!

Efter Hugo hämtats gick vi o hämtade Måns på skolan.
Vi gick sen till Vellinge-blomman.
Jag drog Ingrid i vagnen och pojkarna cyklade.
En mysig eftermiddags-tur.
På Vellinge-Blomman var det redan JULMARKNAD för fullt.
Vi gick omkring o tittade på alla tomtar, det var rätt fint (men lite tidigt, eller?).
Sen fikade vi och satt o pratade.
Gick hela vägen hem o de var så duktiga på att cykla, det e ändå ngr kilometer men INTE ett gnäll, hörde jag.
Barnen (inkl.Lillan) har ätit kokt torsk o potatis så det sprutar ut ur öronen.
Och jag o Nils har ätit "fredags-Entrecote", potatis i ugn o vad tror ni....BEA-SÅS, (min passion).
Har nu köpt Stor-pack i just det märket, för det e ju så gott!
Vi har tittat på Idol (vår favorit just nu: Norrlands- Markus och Göteborg-erik).
Pojkarna somnade i soffan medans lillasyster sprungit runt och varit i sitt ESSE.
Pussat sovande storebröder och sprungit rundor runt soffan o skrattat.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0