Blixt-visit i Kalmar 24-26/11

FREDAG 24/11-KALMAR-RESAN
Efter Nils jobbat från 7-19 (12 tim) i fredags hämtade han upp OSS, och vi körde till Kalmar.
Åt kvällsmat på Mcdonalds i bilen.
Kom upp (30 mil) sent på kvällen.
Nils föräldrar hade "chantilt" lånat ut sitt sovrum till oss, TACK! så jätte- mkt.
Birgitta (svärmor) var iväg på "maria-order"-bestyr. Men Ingemar (svärfar) och Erik, linda, malte o agnes var hemma!
Vi stupade isäng efter lite kokt vatten och snack.

LÖRDAG 25/11- KALKONMIDDAGEN
Inte sovit en blund, ingrid hade legat som fastklistrad PÅ mej , inte typ brevid på armen eller nåt utan PÅ mej, så jag knappt kunde andas. (Hon e liksom van vid egen säng nu, lilla Loppan).
Men men...jag fick iallafall åka in till Kalmar-town och sjunka ner i frisör-stolen på "salong mouche".
Vilken lyx.... Har inte unnat mej ngt sånt på 6 månader!!!!
Satt o väntade på "huvud-massage" som aldrig kom....
Jag fick håret klippt och slingat, blev nöjd!
Gick en liten snabb-runda på stan, träffade Lillebror August och träffade gammal klass-kompis Elle och hennes man, Tommie. Det var kul!!!!!!!!

Klockan 17 var vi bjudna på KALKON-MIDDAG till mamma och Ralph och Anton.
Där var även: MORFAR, INGA, MATILDA OCH AUGUST (syskon).
Och är det nåt mamma kan, så är det att laga mat! (inte bara givtevis).
För FY F-N vad underbart GOTT det var!
Champagne och sparris-soppa till förrätt, KALKON och alla tillbehör och gott rött vin till dinner och äppelpaj och vaniljsås och dessertvin till dessert.
Vi åt och drack och hade det SÅÅÅ trevligt!
Ralph hade anordnat en musik-tävling (roligt initativ och mkt uppskattat!!!).
Nils och jag vann!!
En otroligt rolig middag med mkt skratt!!!


SÖNDAG 26/11-HEMRESEDAGEN
Barnen sov iallafall till kl.8.
Lite tung i huvudet var man nog.
Nils o erik o deras söner åkte till intersport o köpte fotbollar.
Jag o Ingrid gick en lång-promenad med fam. Dahlqvist (min familj).
Sen sov hon ute i 3 timmar!!! (kalmar-luften är riktigt bra o sövande).
Blev bjuden på god lunch hos mamma, Lax, kokt potatis och rom-sås.
Packade ihop alla grejerna, sa farväl till Nils familj, o körde söderut vid 16.00 tiden.
Hade  varit roligt att stanna längre och kunna ta det lugnt och umgås mera, men....men tyvärr är det Måndag imorgon och jobb o sånt. 
Det var iallafall kul för små-kusinerna att få träffas och få se Agnes (8 veckor).
Jag e så himla trött och ser ut som ett "ur-schasat" lakan.
I JULKLAPP skulle jag kunna tänka mej att önska en lååååång sovmorgon, ansiktsbehandling, kropps-massage, fotmassage, hår-massage, pedikyr och sån där dusch man kan gå in i och bli solbränd.....




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0