Torsdag 21/12

Vaknade till inatt 03.00 av en instövlande man som kommit hem från julefest.......
Upp vid 07 igen, för då ringer klockan!
Måns hade julavslutning på skolan och de 2 små går sin näst-sista dag på dagis detta året!
Själv åkte jag till Distriktsköterskan för att lägga om förbandet på mitt lilla finger.
Sen till Insight för att jobba.
Herregud vad mkt att göra....klockan 12 var första gången jag såg på klockan, då hade jag konstant slagit in julklappar och hjälpt ängsliga mormödrar att hitta "rätta" julklappen......
Och får de inte fullständig "attention" blir de sura och otrevliga.
Så det gäller att sätta på "Colgate-leendet" och "trevliga-attityden" annars.....
Åt lunch på Burger king.

Nils hämtade barnen tidigt, så jag körde direkt hem, lyx.
Väl hemma hade han lagat ris, kyckling med ngn slag creme-fraiche sås.
Helt ok och det var bra gjort ifrån en "bak-full" man i sina bästa år.
Kvällen har vi tillbringat genom....
Ingrid dansat, Måns (super-trött) har fått "jul-tallrik"vilket består av:  Lussekatt, vaniljhorn och maschmallowgodis.
Kalle har varit över-trevlig och gått runt och sagt hur snäll hans mamma och pappa är.
Han passar på nu, fjäskar inför sista julklappsinköpen.
Han vet nämligen att hans pappa Nils ska köpa julklappar imorgon!


Kommentarer
Anonym

tror inte kalle pa tomten???
l

2006-12-21 @ 22:51:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0