Tisdag 5/12

Idag har jag, Karl och Ingrid varit lediga!
Det var jätteskönt!
Vi hade "mamma-kompis" besök av 2 mamma-kompisar (Karin och E) och 3 bebis/barn.
Vi åt frukost och fikade, det var trevligt.
Sen åkte jag o barnen på tur till Höllviken för att kolla in jul-nytt på "prinsar o små sessor".
Där var det ur-gulligt och mkt som vanligt.
Fixade lite i el-affären så jag kan använda mitt lucia-tåg och nya ljus-slingor att ha i buskarna ute.
Hämtade Måns som följt med sin syssling hem.
Åkte hem och lagade kyckling i pitabröd.
Nils jobbade som vanligt sent och nu tycker verkligen synd om honom.
Han skulle behövas piggas upp, han är så duktig, min man som sliter!

Barnen har varit så gulliga i eftermiddag och Ingrid varit på topp-humör förrutom att man hittar henne instängd på toa, "rafsande" i toalett-stolen, det älskar hon.
Jag blir lika arg varje gång och tar ut henne, stänger dörren, vrider upp handtaget.
Sen kommer Brossorna....kissar, glömmer fälla ner locket och går ut ur toan utan att släcka eller spola eller stänga dörren efter sig...då kommer  hon smygande och stänger in sig i sitt nya lekrum!
PLASKA I TOAN OCH LEKA MED SPOLKNAPPEN, Inte rolig!

Jag själv tvättar, stryker och fortsätter med mitt evinnerliga städ i gästrummet, för på torsdag får vi fint besök.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0