Fredag 22/12 VART ÄR JULEFRIDEN????

Ja, jag säjer bara:
-Vart är Julefriden????
Var det inte så förr....att  familjen samlades runt grytan, sams, och hjälpte till.
Inga som sprang på stan och hetsade om julklappar.
Inga Mammor som nästan stupar och kräks av trötthet, Inga pappor som har migrän (av stress).
JAG VILL OXÅ HA JULEFRID!!!!
Men jag måste jobba!

Idag har jag jobbat på Insight och IDAG stod jag vid kassan i 3 timmar i sträck och slog in paket, o tog betalt. (MÅSTE  få ngt slags rekord för slagit in typ 100 paket skit-snabbt med 9 fingrar!!!!!).
Alla frågar givetvis vad jag gjort med fingret!
Jag säjer: -det vill ni INTE veta!
Slutade klockan 5.
Nils hade oxå jobbat och hunnit köpa julisar till pojkarna (Ingrid får inga).
Sen hämtade han barnen och åkte hem.
Jag köpte med mej Burger King till barnen.
Nils med migrän åkte runt och lämnade julklappar från HAPPY runt omkring Vellinge kommun.
Jag lagade mat, entrecote och ja visst...bea-sås.
Och nu packar jag, och det tar jättelång tid till 5 pers.

Pojkarna har hängt upp jul-strumpan vid sängen för Pappa Nils har sagt att kanske Tomten kommer imorgon bitti med en liten present...
Det var nog första gången Kalle borstade tänderna snabbast av alla och typ sprang in till sängen o sov för länge sen.......
Det e sååå kul att se barnens spända förväntningar inför julen!
Men jag längtar oxå och vill JÄTTE-gärna ha många o fina paket, FÖR....jag tycker att jag varit jätte snäll och duktig HELA året!!! (speciellt denna fruktansvärda höst)....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0